Algemeen
Wat is de minimale leeftijd om te verblijven?
Bij het maken van een reservering geldt voor alle verblijvende gasten een minimum leeftijd van 18 jaar. Minderjarige gasten dienen te allen tijde begeleid te worden door een verblijvende ouder of voogd.
Mag ik roken in het hotel?
Nee, roken is niet toegestaan in het hotel. Alle hotelkamers zijn uitgerust met een rookmelder. Wie toch rookt krijgt een boete van €150,-. Roken is wel toegestaan buiten de hotels.
Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren zijn in het gehele hotel niet toegestaan.
Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen naar de hotelkamer?
U mag uw eigen eten en drinken meenemen naar de hotelkamer. Er zijn automaten in de gang met een gevarieerd aanbod aan snacks en drinken.
Ik ben iets vergeten. Wat moet ik doen?
Alle items die worden gevonden bij Inntel Hotels Amsterdam Centre kunt u vinden op de website iLost.co. Mocht uw verloren item er niet opstaan, dan kunt u contact opnemen met de receptie.
Kan ik een giftcard van Inntel Hotels kopen?
Het is mogelijk om een giftcard van Inntel Hotels te kopen bij de receptie van onze hotels.
U kunt daar een door u gekozen bedrag op laten zetten.
Ik heb een giftcard. Hoe kan ik hiermee een reservering maken?
U kunt een giftcard verzilveren door contact op te nemen met de reserveringsafdeling van het gewenste hotel. Dit kan telefonisch of per email reservationsamsterdam@inntelhotels.nl.
Het is helaas niet mogelijk om de Inntel Hotels cadeaukaart te gebruiken bij het online boeken van een kamer. De cadeaukaart is niet in te wisselen voor contanten.
- De giftcard dient u fysiek te overhandigen als betaalmiddel
- De giftcard kan als betaalmiddel dienen bij voor overnachtingen en restaurant uitgaven in het hotel.
- Een giftcard heeft een minimale waarde van €50.
- Een giftcard is inwisselbaar in alle Inntel Hotels.
- De giftcard heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte.
Wat zijn de huisregels van Inntel Hotels Amsterdam Centre?
De huisregels van het hotel vindt u hier.
Wat voor regels gelden er vanwege COVID-19?
In het hotel worden de regels vanuit de overheid gevolgd. Momenteel zijn er geen actieve COVID-19 regels.
Hotel faciliteiten
Heeft het hotel een lift?
Ja, elke verdieping kan per lift worden bereikt.
Welke faciliteiten heeft het hotel?
Het hotel beschikt over een wellness centre met Turks stoombad, Finse sauna en Life Fitness Gym. Verder heeft Inntel Hotels Amsterdam Centre liften, een bar en roomservice vanuit het Humphrey’s restaurant naast het hotel.
De luxere kamertypes hebben de iconische ronde whirlpool in de kamer.
Heeft het hotel een spa?
In het wellness centre van Inntel Hotels Amsterdam centre zijn spa faciliteiten te vinden met een Turks stoombad, Finse sauna en Life Fitness gym.
Openingstijden
Maandag t/m zondag: 07.00 – 22.00 uur
Het dragen van badkleding is i.v.m. hygiëne niet toegestaan.
Wat voor faciliteiten worden in het wellness centre aangeboden?
In het wellness centre worden alleen handdoeken aangeboden.
Biedt het hotel massages aan?
Nee, Inntel Hotels Amsterdam Centre biedt geen massagebehandelingen aan.
Heeft Inntel Hotels Amsterdam Centre een fitness ruimte?
Het hotel beschikt over een Life Fitness gym. Deze bestaat uit een loopband, steptrainer, fietstrainer en gewichtenbank.
Openingstijden
Maandag t/m zondag: 07.00 – 22.00 uur
Heeft Inntel Hotels Amsterdam Centre een bar en restaurant?
Het hotel heeft een bar. Dankzij onze locatie in het centrum van Amsterdam heeft u een ruime keuze aan restaurants in de buurt. In samenwerking met Humphrey’s restaurant bieden wij roomservice aan.
Heeft Inntel Hotels Amsterdam Centre faciliteiten voor Meetings & Events?
Het hotel heeft geen eigen Meetings & Events faciliteiten. Bezoek https://www.inntelhotelsamsterdamcentre.nl/meeting-events/ om alle mogelijkheden te bekijken.
Heeft het hotel een tuin of terras?
Er zijn meerdere restaurants en bars in de directe omgeving die een tuin of terras hebben.
Service
Welke diensten biedt het hotel aan?
Het hotel heeft gratis wifi, roomservice, wekdienst en een wasserij service.
Heeft het hotel een business centre of een print/kopieer service?
Gasten kunnen het door hun gewenste document per e-mail doorsturen. Dit document wordt voor u geprint en is af te halen bij de front office.
Heeft het hotel een conciërge?
Het hotel heeft een conciërge. Ook het receptieteam staat klaar om u te helpen en het meeste uit uw bezoek aan Amsterdam te halen.
Kan het hotel een babysitter regelen?
Het hotel kan geen babysitter regelen.
Is er een wasserij service beschikbaar?
Het hotel biedt een wasserij service aan. Vraag het receptieteam naar de mogelijkheden bij aankomst.
Wat kan het hotel op de kamer aanbieden voor verjaardagen en andere special gelegenheden?
Laat de reserveringsafdeling weten dat u wat te vieren heeft en zij informeren u graag over de verschillende mogelijkheden. Je kunt hen bereiken via +31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl.
Aankomst & Vertrek
Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
Inchecken bij Inntel Hotels Amsterdam Centre kan vanaf 15.00 uur.
Hoe laat moet ik uitchecken?
De uitchecktijd bij Inntel Hotels Amsterdam Centre is voor 11:00 uur.
Is het mogelijk om eerder in te checken?
Op basis van beschikbaarheid kan een vroegere incheck tijd aangevraagd worden via de reserveringsafdeling. Dit gaat altijd om een verzoek en kan niet gegarandeerd worden. Het is mogelijk de bagage kosteloos achter te laten bij de receptie mocht de kamer nog niet klaar zijn.
Is het mogelijk om later uit te checken?
Een verzoek voor een latere uitcheck tijd kan bij de receptie gedaan worden op de dag van vertrek. Zij kunnen u laten weten of de beschikbaarheid dit toelaat.
Wat kost een late check-out?
Tot 12:00 kost €20/ tot 13:00 kost €40/ tot 14:00 kost €60/ tot 15:00 kost €80/ tot 16:00 kost €100/ tot 17:00 kost €120 en tot 18:00 kost €140.
Is het mogelijk om laat in de avond in te checken?
Het is mogelijk om laat in te checken. Wij vragen u wel uw verwachte aankomsttijd aan het hotel te melden.
Kan ik na het uitchecken mijn bagage achterlaten?
Het is mogelijk uw bagage achter te laten bij de receptie zodat u nog kan genieten van uw laatste dag in de omgeving.
Kamers
Ik wil graag voor langere tijd bij jullie verblijven. Kan ik een longstay kamer aanvragen?
Bij interesse in een longstay kamer kunt u contact opnemen met de reserveringsafdeling. Zij informeren u graag over de verschillende mogelijkheden en kosten hiervan. Je kunt hen bereiken via +31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl.
Ik wil graag een kamer op een hoge etage, is dit mogelijk?
Op basis van de beschikbaarheid kan een hoge etage aangevraagd worden via de reserveringsafdeling (+31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl). Dit gaat altijd om een verzoek en kan niet gegarandeerd worden.
Welke kamers hebben een whirlpool?
De kamers in het hotel uitgerust met een whirlpool zijn: de Spa kamer, de Wellness kamer, de Suite en de Monumentale Suite.
Heeft het hotel familiekamers?
Het hotel heeft geen familiekamers. Wel zijn er kamers met een tussendeur zodat familieleden in de buurt zijn. Dit is alleen te boeken via de reserveringsafdeling.
Heeft het hotel mindervalide-kamers?
Nee, het hotel heeft geen mindervalidekamers.
Hebben de kamers van het hotel king-size bedden?
Er zijn verschillende mogelijkheden voor de afmetingen van het bed afhankelijk van het kamertype, zodat iedereen een bed naar zijn of haar voorkeur kan boeken. Bekijk de pagina Kamers & Suites op onze website voor meer informatie.
Hebben de kamers koffie- en theefaciliteiten?
Onze kamers beschikken over koffie- en theefaciliteiten.
Hebben de kamers van het hotel een aparte douche naast het bad?
Alle kamers hebben een inloopdouche. De luxere kamertypen zijn uitgerust met een whirlpool.
Is de kluis in de kamers van het hotel groot genoeg voor een laptop?
Het kluisformaat is gebaseerd op het formaat van een gemiddelde laptop.
Zijn er kamers met een apart slaapgedeelte?
Er zijn geen kamers met een apart slaapgedeelte. Bij de suites staat er wel een bank in de kamer en bij een aantal is er een zithoekje.
Heeft het hotel een goede gratis wifi verbinding in de kamers?
Het hotel heeft een gratis stabiele wifi verbinding door het hele hotel en de kamers.
Heeft het hotel niet-roken kamers?
Het is in geen enkele kamer toegestaan om te roken.
Wat is het verschil tussen een double en een twin kamer?
In een double kamer staat een tweepersoonsbed en in een twin kamer staan twee losse bedden.
Zijn belastingen inbegrepen in de kamerprijs?
Controleer hiervoor de reserveringsdetails van uw boekingen. Bij boekingen via de Inntel Hotels website is de toeristenbelasting exclusief.
Zijn er kamers met keuken?
Nee, er zijn geen kamers met keuken in het hotel.
Zijn de kamers geschikt voor mensen met allergieën?
Het ligt eraan wat voor allergie u heeft. Het hotel kan rekening houden met een anti-allergie dekbed en kussens. Gelieve voor uw verblijf een verzoek in te dienen bij de reserveringsafdeling.
Heeft het hotel babybedden?
Inntel Hotels Amsterdam Centre heeft een paar babybedden voor kleine kinderen. Gelieve voor uw verblijf een verzoek in te dienen bij de reserveringsafdeling. Je kunt hen bereiken via +31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl.
Kunnen kinderen gratis in de kamer slapen?
Er kunnen kosten aan verbonden zijn afhankelijk van de leeftijd van het kind.
Hebben de kamers van het hotel een strijkijzer en strijkplank?
Verschillende kamertypes zijn uitgerust met een strijkijzer en strijkplank. Als uw kamer deze niet heeft, kunt u contact opnemen met de receptie. Het team zal deze dan zo snel mogelijk naar de kamer brengen.
Zijn de kamers voorzien van airconditioning?
Alle kamers in ons hotel zijn voorzien van airconditioning.
Kan er gestreamd worden op de televisies?
Elke kamer is voorzien van een Google Chromecast. Hiermee kunt u gemakkelijk uw favoriete films, series en muziek streamen vanaf uw eigen device.
Mag ik mijn fiets meenemen op de kamer?
Het is verboden om je fiets mee te nemen naar je kamer.
Restaurant & Bar
Wat zijn de tijden voor ontbijt?
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 07.00 uur tot 10.00 uur
Zaterdag en zondag: 08:00 uur tot 11:00 uur
Wat voor ontbijt wordt er geserveerd?
Het hotel serveert een internationaal ontbijtbuffet met bubbels inclusief jus d’orange, warme broodjes en diverse soorten beleg.
Heeft u allergieën?
Gelieve voor uw verblijf een verzoek in te dienen bij de reserveringsafdeling.
Is het mogelijk om op de kamer te ontbijten?
Ontbijten op uw kamer is mogelijk tegen een roomservice charge van €12.50 bovenop de ontbijtkosten.
Wat voor gerechten serveert het restaurant?
Het hotel heeft geen eigen restaurant. Het receptie team helpt u graag met restaurantaanbevelingen.
Is er een bar die tot na middernacht open is?
Bar Mokum is open van 17.00 uur tot 00:00.
Is roomservice mogelijk?
Het is mogelijk om gebruik te maken van roomservice. De receptie brengt graag op verzoek een menu naar uw kamer. De roomservice kosten zijn €12,50 bovenop de kosten voor uw bestelling.
Locatie
Kan ik kaarten voor het openbaar vervoer kopen bij de receptie?
Kaarten voor het openbaar vervoer kunt u kopen in de bus, tram, bij de metrohaltes of van tevoren via www.gvb.nl.
Kan ik bij het hotel parkeren en is dit gratis?
U kunt parkeren voor een gereduceerd tarief bij Q-Park Nieuwendijk voor €27,50 of Amsterdam Centraal voor €30 per 24 uur. Boek uw ticket via https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/amsterdam/2020-ams-inntel-hotels-amsterdam-centre/
Q-Park Nieuwendijk (loopafstand 1 min)
Online tarief: €27,50 per 24 uur
Q-Park Amsterdam Centraal (loopafstand 5 min)
Online tarief: €30 per 24 uur
Reserveer hier uw parkeerticket tegen een gereduceerd tarief voor een gegarandeerde parkeerplaats.
U kunt tot 30 minuten voor aanvang online een parkeerplaats reserveren voor maximaal 14 dagen aaneengesloten. U kan de parkeergarage betreden op basis van kentekenherkenning (kenteken wordt bij de reservering opgegeven). Hierdoor wordt het mogelijk om tussentijds onbeperkt in – en uit te rijden. Vooraf reserveren houdt concreet in dat er gegarandeerd een plaats voor u wordt vrijgehouden, ongeacht de parkeergarage vol aangeeft. Let op Q-park Amsterdam Centraal heeft een beperkt aantal plaatsen.
Nadat u een parkeerplek heeft gereserveerd ontvangt u een reserveringsbevestiging vanuit Q-park.
P+R Sloterdijk
U kunt ook gebruik maken van de P+R Sloterdijk. Dit parkeerterrein ligt naast NS Station Sloterdijk. Hier kunt u uw auto parkeren voor € 8,- per 24 uur en krijgt u voor maximaal 5 personen gratis kaartjes voor het openbaar vervoer.
De P+R parkeerterreinen zijn probleemloos te vinden dankzij de P+R verwijzingsborden langs de A1, A2 en A10 snelwegen. Vanuit Station Sloterdijk reist u gemakkelijk en snel met het openbaar vervoer naar het centrum van Amsterdam.
Zijn er oplaadpunten voor elektrische auto’s bij het hotel?
De meeste publieke parkeergarages hebben oplaadpunten voor elektrische auto’s. Controleer de website van Q-park voor de meest actuele informatie.
Is het hotel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
Ja, het hotel ligt op loopafstand van Amsterdam Centraal Station. U kunt ook een halte met de tram (2, 7, 12, 13 of 17) naar Nieuwezijds Kolk.
Heeft het hotel een transferdienst?
Inntel Hotels heeft geen transferdienst. Wel kunnen we een taxi bellen om u naar de door u gewenste locatie te brengen.
Zijn er taxi’s beschikbaar in het hotel?
De receptie of de conciërge helpt u graag met het regelen van een taxi.
Kan ik een fiets huren bij het hotel?
Ja, dat is mogelijk. Voor meer informatie helpen we u graag aan de receptie verder.
Waar kan ik mijn fiets parkeren?
Dit is mogelijk bij het hotel in overleg en op eigen risico. Gelieve voor uw verblijf een verzoek in te dienen bij de reserveringsafdeling.
Staat het hotel op een goede en veilige locatie?
Ja, het hotel staat midden in het centrum van Amsterdam met een politiebureau om de hoek.
Is de locatie van het hotel geschikt voor het bezoeken van bezienswaardigheden en het maken van excursies?
Ja, het hotel staat in het centrum van Amsterdam op loopafstand van bezienswaardigheden en excursiemogelijkheden.
Is het hotel vlakbij het centrum?
Inntel Hotels Amsterdam Centre staat in het centrum van Amsterdam bij de winkelstraat Nieuwendijk en op 5 minuten loopafstand van de Dam en Amsterdam Centraal Station. Alle bezienswaardigheden zijn makkelijk te bereiken per voet en het openbaar vervoer.
Reserveren & Betalen
Ik heb geen creditcard. Hoe kan ik reserveren?
Neemt u contact op met de reserveringsafdeling, zij kunnen telefonisch of per mail een boeking voor u maken. Na het plaatsen van een boekingen, sturen zij u een betaallink. De reserveringsafdeling is bereikbaar via +31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl.
Ik heb een betaallink ontvangen. Hoe werkt het?
Via een betaallink kunt u veilig online de betaling voldoen aan het hotel. U ontvangt de link per mail. Als u hierop klikt, komt u automatisch terecht bij uw bank. Hier kunt u inloggen en akkoord geven voor de betaling. Nadat we de betaling binnen hebben, is uw reservering gegarandeerd.
Is het nodig om een borg of vooruitbetaling te doen?
Hiervoor kunt u het beste uw reserveringsdetails bekijken of contact opnemen met de reserveringsafdeling voor meer informatie. Je kunt hen bereiken via +31 20 530 1818 of reservationsams@inntelhotels.nl.
Hoe lang duurt het voordat mijn borg weer op mijn creditcard staat?
Uw borg staat binnen twee weken op uw creditcard, dit verschilt per bank.
Kan ik een factuur meekrijgen?
Ja, geef uw verzoek door aan de receptie bij het uitchecken en zij zullen een factuur voor u opstellen.
Ik heb via een andere website een overnachting geboekt en ik wil graag mijn reservering wijzigen/annuleren, hoe doe ik dit?
Boekingen die zijn geplaatst op een andere website kunnen gewijzigd worden via de travel agent zelf. Zij helpen u graag verder.
Ik heb een nonref gereserveerd – kan ik nog wijzigen of annuleren?
Bij het kiezen voor dit speciale tarief met restricties, bent u akkoord gegaan met de voorwaarde dat deze reservering niet kan worden gewijzigd. Wij kunnen daar helaas geen uitzondering in maken.